محصولات محلی تیاور

Tuesday، ۱۸ Aabaan ۱۴۰۰

اصلی ترین محصول محلی تیاور، کره بادام زمینی

سعید و سیما قریب به دو ماه در حال بررسی محصولات محلی مختلف بودند. به سراغ کشاورزان زیادی رفتند و صحبت و معاشرت با این قشر زحمتکش را یک لذت بی پایان میدانند، از غرب تا شرق گیلان سفر کردند، از ارتفاعات شفت، روستای سیاهمزگی گرفته تا ارتفاعات اشکورات. و در این بین به یکی از استراتژیک ترین نقاط گیلان، آستانه اشرفیه رسیدند، شهری نزدیک به سفید رود با خاک بسیار حاصلخیز، که همجواری این مردم با این خاک می شود بادام زمینی درجه یک، وقتی این محصول مستقیم از کشاورز تهیه می شود و بدون افزودنِ ناخالصی، مستقیم به یک کره بادام زمینی خالص تبدیل می شود، نتیجه ی آن چیزی جز تولد اصلی ترین محصول تیاور نخواهد بود، کره بادام زمینی ای که مشتری های خاص و ثابت خودش را دارد. چرا که از بادام زمینی محلی و درجه یک آستانه اشرفیه تهیه می شود و در پروسه فرآوری آن، هیچ افزودنی اضافه نمی شود، طبق قوانین ایالت متحده، محصولی می تواند لیبل کره بادام زمینی دریافت کند که حداقل 90 درصد آن بادام زمینی باشد اما در همین کشوری اشاره ای به کیفیت بادام زمینی که به کره تبدیل می شود نشده است، تیم تیاور، در ایران؛ کره بادام زمینی ای تولید می کند که صد در صد از بادام زمینی محلی تهیه شده و کاملا خالص است.

یکی دیگر از اساسی ترین محصولات محلی تیاور، چای و دمنوش

از روحیه ی ماجراجوی بچه ها پیداست که کنجکاوی عنصر اصلی زندگی شان است بنابراین برای تامین هر محصولی به صورت حضوری به منطقه مشهور اون محصول سر می زنند. درست است که اصالت سعید به گیلان برمیگردد اما می گویند ما هم مثل خیلی از مردم فکر میکردیم بهترین چای متعلق به لاهیجان است پس با سفر به شرق گیلان و تحقیق بسیار از مردم بومی متوجه شدیم که املش با 33 درصد تولید برگ چای سبز بزرگترین تولید کننده چای در کشور است و علت شهرت لاهیجان به دلیل وجود کارخانه های متعدد چای در آن است. در صورتیکه بیشترین باغ های چای در املش قرار دارد، بنابراین برای تهیه چای با کیفیت تمرکزشان را گذاشتند روی باغ های بی نظیر چای املش، در این مسیر دوستهای فوق العاده ای پیدا کردند، کشاورزان و باغ دارهای درجه یک و با سوادی که چای های تخصصی و دست پیچ یا در اصطلاح عمومی چای دست ساز فوق العاده ای هم تولید می کنند، بنابراین سبد محصول تیاور دارای انواع چای ایرانی است، اعم از چای سرگل بهاره، چای قلم بهاره، چای قهوه خانه ای و چای سبز، یک چای تخصصی هم دارند به اسم چای دست پیچ یا همان چای دست ساز که مسیر کیفی آن از باغ چای تعریف می شود و تمام فرآیند تولید چای در کارخانه در این مدل از چای تیاور با دست های ارزشمند کشاورزان انجام می شود.

سایر محصولات محلی تیاور

تیاور تا امروز موفق به تامین محصولاتی همچون بادام زمینی و کره بادام زمینی آستانه اشرفیه، عسل طبیعی ییلاقات و عسل طبیعی جنگل، روغن زیتون خالص، گل گاوزبان و فندق اشکورات، برنج قهوه ای آستانه اشرفیه از کشاورزان زحمتکش گیلان شده است برخی اص محصولات آنها فصلی است و به اقتضاء فصل موجود می شود. که برای تامین تک تک این محصولات کیلومتر ها سفر کرده اند و با انسان های ناب و زحمتکش بسیاری دوست شدند، با مراحل کاشت، داشت و برداشت تک تک این محصولات آشنا هستند و در نهایت نسبت به افزودن این محصولات به سبد محصولات تیاور اقدام کردند، چرا که باور دارند اعتماد مردم بزرگترین سرمایه شان است و باید این سرمایه ارزشمند را حفظ کنند.

بسته بندی ای شایسته مشتری

بسته بندی محصولات محلی تیاور، استاندارد فوق العاده ای را رعایت می کند، محصولاتی مثل کره بادام زمینی و عسل طبیعی دارای ظرف پت قابل بازیافت با پلمپ سیل دو لایه هستند همراه با درب فلزی که کیفیت محصولات را پس از بازگشایی هم تا زمان مصرف حفظ می کند، بسته بندی چای، بادام زمینی، برنج قهوه ای هم از بهترین پاکت و به روزترین تکنولوژی روز جهان استفاده شده است که دارای پلمپ بوده و از عبور رطوبت، نور و گرد و خاک به داخل بسته بندی جلوگیری می شود. بسته بندی روغن زیتون هم سیاه است تا خاصیت آنتی اکسیدانی روغن زیتون حفظ و درب آن با استفاده از پلمپ سیل دو لایه جهت حفظ کیفیت روغن زیتون بسته شده است.

بسته بندی های محصولات محلی تیاور این امکان را برای مشتری فراهم میکند تا یک هدیه سالم را برای اطرافیان خود به ارمغان آورند و همینطور مناسب برای یک هدیه سازمانی باشد چرا که علاوه بر بسته بندی با کیفیت، همه در کاشت نهال بومی هیرکانی هم شریک می شوند.

بخشی از مصاحبه تیاور با فصل نامه صنوبر

تیاور، یار و یاور زمین

توسعه اشتغال روستایی و احیاء جنگلهای هیرکانی