روش پخت برنج قهوه ای تیاور

Thursday، ۲ Ordibehesht ۱۴۰۰

اگر برای اولین بار است که سراغ پخت برنج قهوه ای اومدید باید بدونید که این کار نیاز به کمی تجربه و قلق گیری داره، اما با روش پخت پیشنهادی تیاور این پروسه کمی زوتر از اون چیزی که فکر می کنید به نتیجه مساعد می رسه چون، امتحانشو پس داده :)

برنج قهوه ای تیاور به دلیل داشتن لایه سبوس روش پخت متفاوتی نسبت به برنج سفید داره، خوب بیاین ببینیم چجوری میتونیم برنج قهوه ای تیاور رو بپزیم که نه سفت بمونه و نه وا بره؟!

اول اینکه بهتره برنج و حداقل دو سه ساعت قبل تو مقداری آب خیس کنید.
بعد به ازای هر پیمونه برنج، ۵ الی ۶ پیمونه آب رو در قابلمه بریزید و بزارید آب جوش بیاد. برنج قهوه ای تیاور که از قبل شسته شده و ترجیحا دو سه ساعتی در آب خیس خورده رو توی آب در حال جوش بریزید و به مدت نیم ساعت بزارید بپزه و تو این مدت درب قابلمه رو هم نبندید. تو این مرحله نمک، سس سویا، عصاره گوشت و مرغ و هر ادویه ای که دوست دارین رو هم میتونید اضافه کنید.

بعد از نیم ساعت برنج رو بریزید تو آبکش و آبش که گرفته شد دوباره برگردونید توی قابلمه و درب قابلمه رو با دم کنی بزارید. گاز خاموش باشه فقط به مدت ۱۰ دقیقه برنج توی قابلمه با درب بسته بمونه تا با حرارت خودش جا بیفته و تمام.

بعد سبزیجات مورد علاقتون رو که جداگانه پختید بهش اضافه کنید.

و اینکه بیاید با هم روراست باشیم این نوع برنج واسه پخت پلوهای میکس با سبزیجات و مرغ و میگو عالیه ولی با خورشت جور در نمیاد

برنج قهوه ای هاشمی تیاور، حاصل زحمت کشاورزان آستانه اشرفیه

از زمین برای زمین

برای خرید برنج قهوه ای هاشمی سورت شده تیاور اینجا کلیک کنید.