خواص کره بادام زمینی برای کنترل قند خون و بیماری های پستان

Sunday، ۱۴ Shahrivar ۱۴۰۰

برای مدیریت قند خون چرا باید کره بادام زمینی بخوریم؟

اگر در افراد خانوادتون کسی رو دارید که مبتلا به دیابت هست، خوب میدونید که این بیماری مرموز بسیار خطرناکه که موجب میشه فرد بیمار در استفاده از مواد غذایی وسواس بسیاری پیدا بکنه و این افراد به مرور زمان تبدیل می شوند به افرادی که با آگاهی نسبت به انتخاب و استفاده مواد غذایی اقدام میکنند چرا که اندکی به دقتی میتونه براشون دردسر ساز بشه، افزایش یکباره قند خون این افراد بسیار خطرناکه. بنابراین همونطور که میدونید یکی از مواد غذایی بسیار توصیه شده برای افراد دیابتی کره بادام زمینی است.

اما لطفا و لطفا فراموش نکنید هر کره بادام زمینی مناسب شما نیست، برای اینکه با آگاهی خرید کنید ما پیشنهاد میکنیم راهنمای خرید کره بادام زمینی رو مطالعه کنید. چرا که اونجا صحبت کردیم در خصوص اینکه یکی از مواد نگهدارنده طبیعی شکر است و برخی از شرکتها برای تولید کره بادام زمینی و حفظ ظاهر اون از شکر استفاده میکنند. خدایی نکرده اگر شما دیابت داشته باشید و از کره های بادام زمینی استفاده کنید که حاوی شکر است برای شما بسیار خطرناک خواهد بود. در مقابل تمام توصیه های پزشکی و خواص تایید شده برای مصرف کره بادام زمینی توسط افراد دیابتی در خصوص کره بادام زمینی خالص و بدون افزودنی است.

کره بادام زمینی یک غذای نسبتا کم کربوهیدرات به حساب میاد که دارای مقدار خوبی چربی، فیبر و پروتئین است، این ویژگی باعث شده تا کره بادام زمینی خالص بدون افزودنی تاثیر بسزایی در تنظیم گلوکز سطح خون داشته باشه و در نتیجه کره بادام زمینی گزینه خوبی برای مصرف افراد دیابتی خواهد بود.

انجمن دیابت آمریکا پیشنهاد کرده تا در رژیم غذاییتون چربی های اشباع نشده رو جایگزین چربی های اشباع شده کنید و در ادامه کره بادام زمینی و بادام زمینی روبعنوان یک منبع خوب برای دریافت چربی اشباع نشده معرفی کردند.

مطالعاتی وجود داره که ثابت کرده استفاده کره بادام زمینی در صبحانه به بانوان محترم کمک میکنه تا کمتر به چاقی مبتلا بشن و از اون مهم تر کمک میکنه تا سطح گلوکز خون شان کنترل بشه. به دلیل اینکه کره بادام زمینی در افراد ایجاد حس سیری میکند در این مطالعه نشان داده شده بانوانی که صبح کره بادام زمینی استفاده میکنند، قند خون پایین تری دارند.

و در آخر باید بدونید که دوره های مداوم افزایش قند خون باعث کمبود منیزیم میشه و در واقع یک ارتباط دو طرفه بین کاهش منیزیم و ابتلاء افراد به دیابت وجود داره، این در حالیست که کره بادام زمینی دارای مقدار کافی منیزیم و سایر مواد معدنی است که شما را در پیشرفت دیابت کمک میکنه اما فراموش نکنید منظور ما فقط و فقط کره بادام زمینی خالص است.

نقش کره بادام زمینی در پیشگری از ابتلاء به سرطان پستان:

این یک قانون نا نوشته است اگر سنین کودکی بچه هارو عادت بدیم غذای سالم مصرف کنند این عادت در بچه ها نهادینه میشه و همیشه علاقشون به مصرف غذاهای سالم باقی میمونه و هروقت از این عادت لذت میبرن، حتما و حتما مادر و پدرشون رو بابت این عادت تحسین میکنند، خوردن کره بادام زمینی از سنین پایین و در کودکی کمک میکنه تا خطر ابتلاء به بیماریهای خوش خیم پستان کاهش پیدا کنه، موضوع حائز اهمیت اینه که اساسا بیماری های خوش خیم پستان است که احتمال ابتلاء افراد به سرطان و نوع بد خیم را افزایش میدهد.

در زمینه مصرف کره بادام زمینی تا قبل از 30 سالگی مطالعات زیادی انجام شده و مشخص است که چنانچه تا قبل از 30 سالگی کره بادام زمینی را در رژیم منظم غذایی خود قرار دهید، موجب خواهد شد ریسک ابتلاء شما به بیماری های خوش خیم پستان کاهش پیدا کند، این مطالعه در مجله تحقیقات و درمان سرطان پستان منتشر شده است.

ضمن یک تحقیق 14 ساله بر روی حدود 10000 نوجوان در سنین 9 الی 15 ساله با سرپرستی دکتر گراهام کلدیتز، احراز شد، مصرف کره بادام زمینی سه بار درهفته به میزان قابل توجهی حدود 39 درصد خطر ابتلاء این افراد را به بیماریهای پستان کاهش داده است. هرچند که تاثیر مصرف کره بادام زمینی بر ریسک بیماری های پستان طی تحقیقات و مطالعات طولانی احراز شده است اما همچنان راز و رابطه این دو بر محققان پوشیده است.

شایان ذکر است کسانی که سابقه خانوادگی ابتلاء به سرطان پستان داشته اند اگر کره بادام زمینی و غذاهای ذکر شده در مطلب بالا را مصرف کنند به طور قابل توجهی کمتر در معرض خطر ابتلاء به این بیماری قرار خواهند گرفت.

برای خرید کره بادام زمینی تازه، فرآوری شده از بادام زمینی آستانه اشرفیه برداشت شهریور 1400 اینجا کلکیک کنید.

تیاور، یار و یاور زمین