روغن زیتون و چیزهایی که نمیدانید!

Friday، ۱۰ Dey ۱۴۰۰

چقدر از تاثیر مصرف روغن زیتون بر فشار خون میدونید؟

بررسی ها نشان داده روغن زیتون ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. به طوریکه کسانی که به طور منظم از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند، پایین ترین فشار خون را در مقایسه با سایرین داشته اند. اگرچه تحقیقات هنوز هیچ دلیل قطعی برای ارتباط بین مصرف روغن زیتون و فشار خون پایین پیدا نکرده است، ده ها هزار نفر در سراسر جهان از این مزیت شفابخش بهره مند هستند.

خواص روغن زیتون در مقابله با سرطان

روغن زیتون دارای مواد ضد سرطانی متعددی است که بیشتر آنها به شکل آنتی اکسیدان هستند.

محققان زمانی به ارتباط روغن زیتون و سرطان علاقه مند شدند که متوجه شدند جمعیت هایی که عمدتاً از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند ،دارای کمترین موارد سرطان در در مقایسه با سایر کشورها هستند.

به طور متوسط هر یونانی در روز حدود یک چهارم فنجان روغن زیتون مصرف میکنه، و به این ترتیب در صدر جدول مصرف روغن زیتون در جهان قرار دارن.

اگرچه ممکن است این مقدار مصرف روغن زیادی در یک سال به نظر برسد، اما تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی سنتی یونان و فلسطین از سالم‌ترین رژیم های غذایی است. به همین دلیل است که رژیم غذایی مدیترانه ای به یک غذای اصلی محبوب تبدیل شده است.

خوبه بدونید متاسفانه مصرف سرانه روغن زیتون در ایران سالانه ۲۰۰ گرم است.

کلسترول خوب و بد داریم مگه؟

وقتی اکثر مردم کلمه کلسترول را می شنوند، به طور خودکار فکر می کنند که این کلسترول بد است. این تنها زمانی صادق است که به کلسترول LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) اشاره می شود. هنگامی که کلسترول LDL بیش از حد در جریان خون داشته باشد، در معرض خطر بیشتری برای ایجاد پلاک مضر در شریان ها قرار می گیرید.

از طرف دیگر، کلسترول HDL (لیپوپروتئین با چگالی بالا) برای شما مفید است زیرا به حذف کلسترول LDL کمک می کند. این در حالیست که روغن زیتون حاوی مقدار خوبی از این کلسترول مفید است پس گنجاندن روغن زیتون در رژیم غذایی به طور منظم می تواند به حفظ سلامت کلسترول شما کمک کند.

روغن زیتون فرابکر طارم تیاور

حاصل زحمت کشاورزان طارم