تاثیر طبیعت بر مغز انسان براساس علوم شناختی

Thursday، ۱۶ Dey ۱۴۰۰

تاثیر طبیعت بر مغز انسان براساس مطالعات علوم شناختی

“بازه توجه” مقدار زمانی است که برای تمرکز روی یک کار قبل از حواس پرتی صرف می شود. حواس پرتی زمانی اتفاق می افتد که توجه به طور غیرقابل کنترلی به فعالیت یا احساس دیگری منحرف شود.

دکتر نوشین رازانی، مدیر مرکز طبیعت و سلامت دانشگاه کالیفرنیا معتقد است، حضور در کنار درختان در عرض 10 دقیقه “بازه توجه” مغز ما را ترمیم و تنظیم می کند.

ایشان میگویند، تحقیقات علمی اکنون آنچه که میدانستیم را تأیید میکند: ما پس از حضور در طبیعت آرام تر، دوستانه تر، خلاق تر و با تمرکز بهتر عمل میکنیم.

همچنین طبیعت فشار خون و استرس ما را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند. در واقع، مزایای تماس با طبیعت در حال حاضر به خوبی مستند شده و در دستور کار صنعت مراقبت های بهداشتی قرار گرفته است و حفاظت از طبیعت می تواند به عنوان یک استراتژی بهداشت عمومی دیده شود.

انجمن بهداشت عمومی آمریکا اکنون از پزشکان بهداشت می خواهد که به بیماران توصیه کنند زمان بیشتری را در طبیعت برای ورزش و بازی بگذرانند و خواستار فضای سبز بیشتر در حیاط مدارس، امکانات پزشکی و طراحی شهری شده است. برمبنای همین مستندات یک جنبش بین المللی به نام "پارک های سالم، مردم سالم" در بیش از 30 کشور ریشه دوانده است.

تیاور، یار و یاور زمین

توسعه اشتغال روستایی و احیاء جنگلهای هیرکانی

برای اطلاع از نحوه عملکرد ما در خصوص احیاء جنگلهای هیرکانی به سایت تیاور سر بزنید.

منابع مطلب:

Baynature.org

‏Frontiersin.org

‏Dr. Nooshin Razani

‏Director, Center for Nature and Health at University of California, San Francisco