عسل طبیعی معجزه سلامتی

Sunday، ۱۴ Shahrivar ۱۴۰۰

خرید عسل طبیعی همیشه برای ما یه چالش بزرگ به حساب میاد، موضوع فقط خرید عسل طبیعی نیست! ما باید به آدمی که عسل ازش میخریم اعتماد داشته باشیم، عسل طبیعی سرشار از خواص دارویی که این خواص فقط مربوط به عسل طبیعی میشه و عسل هایی که در آن زنبورستان از شهدهای غیر طبیعی تغذیه کرده باشه در زمره عسل های معجزه گر نخواهد بود.

پس به یاد داشته باشید که گام اول برای بهره مند شدن از خواص عسل، خرید عسل طبیعی از منبع مطمئن است و بعد آگاهی از این خواص میتونه برای شما راهگشا باشه، قصد داریم باهم در این مقاله بخشی از خواص عسل طبیعی رو بررسی کنیم.

عسل حاوی ترکیبات گیاهی مفیده و مزایای متعددی برای سلامتی داره. اگر شما هم از زمره افرادی هستید که عسل رو جایگزین شکر کردید باید بدون که عسل طبیعی و خالص فاقد کالری و صد در صد برای سلامتی مفیده.

1. جذب مواد مغذی با عسل طبیعی

همونطور که میدونید عسل یک ماده فوق العاده ارزشمند است که توسط زنبورهای کارگر تولید میشه.

زنبورهای کارگر عمدتا شهد گل رو از محیط اطرافشون جمع آوری می کنن، پس محل زنبورستان در تولید عسل بسیار اهمیت داره و غنی بودن محیط اطراف کندو به خلوص و کیفیت عسل کمک شایانی میکنه، عسل جنگل تیاور، حاصل زنبورستانی در دل جنگلهای هیرکانیست، جنگلی با قدم میلیون ها سال و مملو از پوشش گیاهی دارویی و ارزشمند.

محصول نهایی زنبورهای کارگر عسل است، مایعی که در اصل به عنوان غذای ذخیره شده برای زنبورها جمع آوری میشه. طبیعتا بو، رنگ و طعم آن بستگی به انواع گلهای استفاده شده دارد و غلظت یا کم رنگ و پر رنگ بودن عسل ارتباطی به تقلبی بودن اون نداره و صرفا بستگی به گیاهی داره که زنبورها شهد اون رو استفاده کردند.

از نظر تغذیه ای، 1 قاشق غذاخوری عسل (21 گرم) حاوی 64 کالری و 17 گرم قند شامل فروکتوز، گلوکز، مالتوز و ساکارز است. عسل طبیعی طبق نتایج آزمایشگاهی تقریباً فاقد فیبر، چربی یا پروتئین است. همچنین عسل طبیعی حاوی مقادیر خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی هم هست. بسته به گیاهی که زنبورهای کارگر تغذیه میکنند میزان آنتی اکسیدان موجود در عسل متغیر است. اما به طور کلی عسل طبیعی حاوی میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان است.

عسل خالص سرشار از آنتی اکسیدان های مهمه، اسیدهای آلی و ترکیبات فنلی مانند فلاونوئیدها، براساس مطالعات انجام شده این ترکیبات مغذی با کاهش خطر حملات قلبی، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان ارتباط دارد.

2- عسل ، قندی مناسب برای افراد دیابتی

مطالعات متعددی در مورد عسل برای افراد دیباتی انجام شده، از یک سو، ثابت شده که عسل طبیعی می تواند چندین عامل خطرناک مربوط به بیماری های قلبی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد، از طرفی در تمام مطالعات تاکید و توصیه شده است که عسل مناسب برای افراد دیابتی فقط عسل طبیعی است و منبع خرید عسل طبیعی بسیار حائز اهمیت است.

به عنوان مثال، عسل طبیعی کلسترول LDL "بد" ، تری گلیسیرید و التهاب را کاهش میدهد در حالی که کلسترول HDL "خوب" را افزایش می دهد.

در هر حال مطالعات نشان داده است که عسل طبیعی، سطح قند خون را افزایش میدهد اما نه به اندازه قند، اما قطعا عسل برای افراد مبتلا به دیابت کمی بهتر از شکر است، اما باید با احتیاط مصرف کرد.

فشار خون یکی از عوامل اصلی و خطرناک برای بیماری های قلبی است و عسل طبیعی میتونه به کاهش فشار خون کمک کنه، چون عسل طبیعی حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که با کاهش فشار خون ارتباط کامل دارد.

3- بهبود کلسترول بالا و کاهش تری گلیسیرید

کلسترول بالا LDL و افزایش تری گلیسیرید دو عامل مهم و خطرناک در ابتلاء به بیماری های قلبی هستند، این نوع کلسترول یکی از عوالم گرفتگی عروق و رگهاست، تجمع چربی در عروق که می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود. چندین مطالعه نشان داده که عسل طبیعی میتواند کلسترول را کاهش دهد و این واقعا برای افرادی که نزدیک به ابتلاء بیماریهای قلبی هستند دست کمی از معجزه ندارد.

یک مطالعه بر روی 55 انسان بالغ که به تعدادی از آنها شکر و تعدادی دیگر عسل طبیعی خوارنده شده بود نشان میدهد، مصرف عسل باعث کاهش 5.8 درصدی LDL و 3.3 درصدی افزایش کلسترول HDL می شود.

تری گلیسیرید ها با مقاومت در مقابل انسولین، عامل اصلی دیابت نوع 2 به حساب می آیند، سطح تری گلیسیرید در رژیمهای غذایی حاوی قند و کربوهیدرات افزایش می یابد.

در بررسی چندین مطالعه بلند مدت متوجه شدیم که گروه هایی که عسل طبیعی را جایگزین شکر و قند کرده اند توانستند تری گلیسیرید با یک رژیم غذایی موفق کاهش دهند در واقع گروه افرادی که عسل مصرف میکنند، 11 تا 19 درصد کاهش تری گلیسیرید را تجربه کردند.

برای خرید عسل طبیعی به سایت تیاور مراجعه کنید.

تیاور، یار و یاور زمین