تضمین سلامتی با مصرف کره بادام زمینی

Saturday، ۱۳ Shahrivar ۱۴۰۰

همیشه از خواص متنوع کره بادام زمینی زیاد می شنویم اما اینکه دقیقا این خواص و ترکیبات مقوی و مغذی در بهبود کدام بخش از سلامت ما موثر است رو نمیدونیم، در این مقاله قصد داریم تاثیر مصرف کره بادام زمینی در بخش های مختلف بدن رو باهم بررسی کنیم. و ببینیم چرا استفاده از کره بادام زمینی به تضمین سلامت ما کمک میکنه.

کاهش یا افزایش وزن:

هرکسی بنا به دلایل شخصی ممکن نیاز داشته باشه که افزایش وزن پیدا کنه یا کاهش وزن، این موضوع اصلی نیست، موضوع ما پیدا کردن یک ماده غذایی است که بتونه به هر دو دسته کمک کنه، ما به کسی که میخواد چاق بشه و به کسی که میخواد لاغر بشه، کره بادام زمینی رو پیشنهاد میکنیم، مطالعات گسترده ای وجود داره که ثابت میکنه خوردن کره بادام زمینی و آجیل ها میتونه به افراد در حفظ وزن، دقت کنید در حفظ وزن کمک کنه، در واقع مطالعات به ما نشون میده که بسته به نوع مصرف ما کره بادام زمینی میتونه برای کاهش یا افزایش وزن مناسب باشه، فک کنم این موضوع نیاز به کمی تشریح داره.

کره بادام زمینی به دلیل داشتن پروتئین، چربی و فیبر طبیعی به میزان کافی در ما احساس سیری ایجاد میکنه حالا اگر شما دنبال کاهش وزن هستید میتونید با مصرف کره بادام زمینی هم به کاهش وزن برسید هم انیکه خودتون اذیت نکنید و از گرسنگی رنج نکشید چرا که هم غذاتون خوردید هم در حال کاهش وزن هستید چون مدام گرسنه نمیشید و نیاز شما به تکرار وعده های غذایی کم میشه، به نظر شما این فوق العاده نیست؟

فقط در یکی از مطالعات انجام شده، رژیم غذایی 373 هزار نفر در بیشتر از 10 کشور در طول 5 سال بررسی شد، به نظرتون هدف این چنین پژوهش بلند مدت و دقیقی چی میتونه باشه؟ هدف از انجام این مطالعه گسترده این بود که ببینند مصرف کره بادام زمینی در جلوگیری از افزایش وزن و چاقی مفرط موثر است یا نه؟ خوبه بدونید که پاسخ مثبت بود. بله اثبات شده که مصرف کره بادام زمینی در پیشگیری از افزایش وزن و چاقی موثر است.

محققان به این پژوهش اکتفا نکردند، تحقیق دیگری انجام شد بر روی بیش از 51 هزار بانو که در طول هفته دوبار کره بادام زمینی مصرف میکردند، این تحقیق 8 سال به طول انجامید و داده های جمع آوری شده ثابت کرد این بانوان محترم که در طول هفته دوبار کره بادام زمینی مصرف میکردند نسبت به سایرین ثبات وزنی بیشتری را در طول 8 سال تجربه کردند. واقعا این شگفت انگیزه و دانستن این مهم به شما در تعریف یک رژیم غذایی بسیار عالی کمک شایانی خواهد کرد و با ارسال این مطلب به دوستانتون کمک کنید تا با آگاهی رژیم بگیرند.

حفظ سلامت قلب با کره بادام زمینی

اولین سوالی که با این تیتر برای من پیش میاد این خواهد بود که مگه کره بادام زمینی چی داره که به سلامت قلب من کمک میکنه؟ چی از قلب برای یک انسان مهمتر؟ مگه میشه یه چیز به این خوشمزگی خورد و سلامت قلب هم حفظ کرد؟ آخه همیشه هر چیز خوشمزه ای خوردم گفتن این خیلی ضرر داره. کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی بسیاری است مثل: اسیدهای چرب تک اشباع نشده MUFAT ، اسیدهای چرب اشباع نشده PUFAs ، نیاسین، منیزیم ویتامین E، یک نکته پزشکی بسیار مهم در خصوص چربی ها اینه که، چربی های اشباع شده و اشباع نشده باید به یک نسبت در ماده غذایی وجود داشته باشند تا سلامت قلب حفظ بشه، و دقیقا نسبت چربی های اشباع شده و نشده موجود در کره بادام زمینی به نحوی است که برای سلامت قلب نقش مهمی رو ایفاء میکنه.

کره بادام زمینی سوخت موشک برای ورزشکاران

اگر ورزشکاری اطرافتون میشناسید که کره بادام زمینی یا بادام زمینی به صورت مدام و روزانه در رژیم غذاییش قرار نداره باید در خلوص ورزشکار بودنش شک کنید، اما چرا انقدر کره بادام زمینی برای ورزشکارها مفیده؟

بانوان ورزشکار محترم بسته به قد، میزان فعالیت، و میزان متابولیسم بدنشون به صورت متوسط بین 1600 الی 2400 کالری در روز به کالری نیاز دارند و مردان محترم ورزشکار نیز به صورت نرمال روزانه 3000 کالری نیاز دارند، کره بادام زمینی به دلیل کالری زیادی که داره یکی از بهترین راه ها برای افزایش میزان کالری به حساب میاد.

نکته دومی که کره بادام زمینی برای ورزشکارها شدیدا پیشنهاد میشه، داشتن منیزیم در این خوراکی خوشمزه است، یکی از اصلی ترین نقش های منیزیم در بدن ورزشکاران جلوگیری از گرفتگی و اسپاسم عضلانی پس از ورزشهای روزانه است در واقع به جای اینکه بعد از ورزش از پودر منیزیم با قیمتهای نجومی استفاده کنید میتونید کره بادام زمینی نوش جان کنید که هم از مزه اش کیف کنید هم دچار گرفتگی عضلانی بعد از ورزش نشید.

ناگفته پیداست که کره بادام زمینی منبع خوبی برای جذب پروتئین هم هست، بنابراین چون ورزشکاران محترم برای عضله سازی نیاز به پروتئین دارن پس کره بادام زمینی برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها ضروریه. اگرچه کره بادام زمینی یک پروتئین کامل نیست – به این معنی که حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن نیست- اما نیاز روزانه شما رو به پروتئین را تامین میکنه و به جای مصرف گوشت وپروتئین های دیگه، از یک پروتئین گیاهی سازگار با محیط زیست استفاده کنید.

برای تضمین سلامتیتون پیشنهاد میکنیم کره بادام زمینی رو با نان سبوس دار نوش جان کنید اینطوری یک وعده غذایی پروتئینی و کامل را تجربه میکنید چون نان، حاوی آمینو اسید متیونین است که کره بادام زمینی فاقد اونه و اینطوری این دو مکمل فوق العاده، برای هم و برای سلامتی شما خواهند بود.

به راحتی میتونید از خونه به صورت آنلاین کره بادام زمینی خالص تیاور رو سفارش بدید. برای سفارش اینجا کلیک کنید.

تیاور، یار و یاور زمین