چای بهاره 1401 (قیمت چای بهاره 1401 )

Friday، ۱۶ Ordibehesht ۱۴۰۱

وقتی نم بارون اردیبهشت طراوت رو به باغ های چای گیلان میاره، وقت برداشت چای بهاره هم میرسه، هرسال اردیبهشت برای عاشقان چای یک عطر و بوی دیگه ای داره، رسیدن اردیبهشت با تمام زیبایی هاش فصل چای بهاره 1401 هم هست، کسایی که عاشقانه چای رو دوست دارند، میدونن که چای بهاره رنگ بیشتری داره، و عطرو طعم بهتری رو برای تجربه چای نوشی به ارمغان میاره، با افتخار میتونیم بگیم که چای بهاره 1401 نسبت به چای سال گذشته کیفیت مطلوب تری رو داره و چای سرگل بهاره شامل برگ های جوان چای است و در فصل بهار چیده شده و نسبت به دیگر انواع چای بهاره عصاره دهی و کافئین بیشتری داره. چای قلم بهاره دارای ساقه است که نسبت به سرگل کافئین کمتری داره و رنگ ملایم تری رو به ارمغان میاره.

اما ما معتقدیم که انتخاب چای سرگل و قلم به سلیقه شما در نوشیدن چای بستگی داره و لزوما به این معنا نیست یکی نسبت به دیگری بهتر است.

املش با تولید 33 درصد برگ سبز چای، بزرگترین تولید کننده چای در کشور است و لاهیجان به دلیل داشتن کارخانه های بیشتر در بدو تولید چای در گیلان به عنوان بزرگترین تولیدکننده چای در ایران شناخته شده است که این باور غلط است.

چای بهاره 1401 تیاور مستقیم از کشاورزان املش گیلان تامین میشه و با رعایت تجارت منصفانه بیشترین سود به کشاورزان میرسه و از طرفی بخش عمده ای از درآمد ماهیانه تیاور صرف کاشت نهال بومی در جنگلهای هیرکانی میشه این مهم در راستای ایفاء رسالت تیاور است و از این جهت هزینه مضاعفی بر مصرف کننده بار نمی شود.

اولین چین هر سال از بوته گیاه کاملیا سیننسیس مربوط به بهاره که این برداشت در ابتدای فصل بهار یعنی اردیبهشت آغاز میشه و بسته به موقعیت جغرافیایی باغ های چای، زمان برداشت متفاوت خواهد بود مثلا در ارتفاعات رانکوه استان گیلان، چای بهاره در اواخر اردیبهشت برداشت میشه و در اطراف کومله یا تابستان نشین از ابتدای اردیبهشت برداشت چای بهاره شروع می شود.